Saturday, February 4, 2012

passport control itu sungguh horror!


cuba teka, ni kat laut mane?



Salam.. Lama x bukak blog ni..Kesian pulak aku nengoknyer.. Bila check2, ada pulak junior yang m'follow blog ini..mane dapat link ceq pun xtau la.. but anyways, selamat datang =)

Anyways, Aku baru je selamat pulang dari Winter Holiday trip atau nama islamicnyer "Jaulah" di UK-IRE. Sangat3 banyak benda yang berlaku yang menguji tahap kesabaran aku ni tapi at the same time banyak jugak benda2 best yang x akan aku lupa wat bila2... hehe... hmm,, x banyak pun post yang aku sempat karang sepanjang trip ni.. Sebab bila something bad happen, terus frust xnak blog dah.. so tgk la agak2 aku free and in the mood aku tulislah.. and at the mean time, baca je la pe yang ada..

................

Setiap kali nak melepasi pagar negara Rusia ni, mesti ade je dawai2 besi yang melingkari. Alhamdulillah, Allah bagi aku peluang untuk berjalan2 ke UK-Ireland tahun ni. Sebab x nak menyalahgunakan sgt duit Mara, so kami cuba utk naik airline yg paling murah- airbaltic n ryan air. Macam air asia la lebih kurang.. Beg kene 1 je, saiz sekian2, berat 8-10kg.. Ape sgtlah aku dapat bawak, dgn camera+lens dah sekilo lbih.. Tp x kisah la tuh..Sampai kat passport control, dah menjadi adat salah 1 passport kitorang akan diambil. Dia nak buat ape xtau lah. Tapi kali ni, tujuh2 passport dia amik. Mungkin moden sangat passport Malaysia ni sampai rusia x mampu nak catch up.. Tp masalahnya, kalau kitorang ada banyak masa sebelum nak boarding tu xpelah ko nak simpan wat jeruk ke hapa passport tu. Ni masalahnya flight kul 11.00, and pukul 10.45 kitorang still kat passport control lagi!!!!!! Bayangkan, cuma ada less than 15 min je nak lalu security check, cari gate yang jauh bukan main.. Masa security check ni kite kene tanggalkn segala benda2 metal termasuklah tali pinggang. So bile dah lepas S.C tu kitorng berlari x hingat dunia, dengan seluar yang hampir2 nak tercicir.. Huuuaahh..


Alhamdulillah, flight tu tunggu kami. Stgh jam jugaklah lewat..huhu.. Well, don't blame us. Blame those stupid security officers!! Bila masuk atas airplane plak, stewardess kata beg kami kene letak kat bawah (cargo) sebab cabin dah x muat.. Kenelah aku bukak pulak beg amik camera semua.. Bila dah duduk kat seat.. Tiba2 aku t'ingat yang Ipod ngn phone aku ade kat dalam beg tu, poket depan beg plak tuh!!!! sebabnya tadi serabut2 kat security check tu aku sumbat je segala benda masuk beg. Aku pun cakap dengan stewardess tadi yang harta benda aku kat dalam tu!! Sambil cakap2 tu t'emo pulak lalu berlaku la sedikit drama pendek.. Stewardess yang baik ni pun cepat2 pujuk n siap offer refreshment. X nk lepaskn peluang minta la air mineral. Tapi memang sgt perlu pun.. Ape x nye, kering anak tekak berlari dalam airport tu.. Macam dlm movie!! tapikan, bila aku raba2 poket seluar rupa2nya ada je kat situ.. Huhu.. Malu sye :p

Okeh... Sampai kat riga, tempat kami transit.. Tapi disebabkn beg kitorang kt bwh, so kenelah g passport control dulu untuk exit and amik beg, pastu baru check in balik.. Kat sini pun diorng nk amik gk passport kitorang!! Ya Allah tolonglah!! Dah rasa macam pendtg haram je tau x!!! (byk tul tanda seru haa) tapi org2 riga ni baik(n handsome ;p) x macam org rusia laknatullah tu! So xde la problem sgt.. Cuma sedikit pelik, masa nk explain kat diorng mslh kitrng, still kene cakap bahasa rusia baru diorng phm,... Mmg x ley lari tul ngn negara R ni! Okey, skang kat dlm flight nak ke london pulak.. Ditemani dgn ex~housemate hampir nk 4 thn.. dah jd ex da :(

Satu benda yang buat aku tertarik, bila kak H kata, nak b'jaulah pn payah.. dan x sangka aku ley jwb cmni, ni kira salah satu dr activity jaulah la ni, namanya menguji kesabaran. Woah!!


Vege soup je yg mampu.. ahaks!



Oklah, takat ni smpai sini dulu ye.. Salam




Somewhere over the rainbow (riga-london)
20 jan 2012, kul 12 tghari kut.











No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.