Sunday, May 17, 2009

MALASLAH, busy!!

Hishh, malaslah aku!! Busy2, xder mase. Hey, da la nk exam, ni tetiba plak nk wat sukaneka lah pe lah.... Ni la 1st thing yg pop out drpd kepala hotak aku bile dgr pasal ader gathering girl2 Moscow.. Tapi Allah tu sayang kat aku, betul, x tipu!! Cmne pun, Allah sruh gak aku gi, paksa aku.. hmm, sesungguhnya semua yg Allah wat tuh ader sebabnyer, and semuanyer utk kebaikan kite.. hmm, so dgn hati yg berat (senyap jer dlm perjalanan nk gi tuh), aku join gak gathering yg diberi nama "Riang Ria Kuzmin" (Kuzmin tu nama salah 1 hostel kt sini)..

Alhamdullilah, bila da berada di tempatnyer tuh, dapat tgk wajah2 kakak senior yg ceria2, happy2, tetiba terdetik dalam hati, Allah memang Maha Kuasa, aku terasa happy, and bersyukur sebab aku dtg jugak gathering nih, agak rugi la kalu x gi. And setentunya, kalau kakak2 Moscow yg anjur kan something, msti ader lesson yg kitorng dapat, mmg seronok!!

Kak Fida, bley kate 1 of the organizer kata, kite berkumpul hari ni utk eratkan ukhuwah antara 1 sama lain demi Allah, kite terus dapat kasih sayang Allah, sape x nak kasih sayang Allah tu kan..

Hmm, cuba bayangkan, kalu la aku x gi gathering tuh...
-Mesti ak duk dlm bilik tu sorng2 study (hmm, blom tentu masuk pun pe yg aku study tuh)
-Mesti tension sorng2 nk siap kan homework.
-Mesti ngadap laptop, pastu leka ngn Youtube la, ym la, FB la..
-Mesti mengunyah non-stop junk food2 yg tersusun rapi dlm almari aku
-Mesti tido.....hampeh betul!!

And bende yang aku dpt td....
-Dapat kenal kakak Syahirah and baru tau muka Nana ader 3 taik lalat..hhehe(game kain rentang)
-Dapat b'lawak ngn kak Shila, kak lin, kak lili, kak nad, mereka memang lawak abis!! (go go group 3!! fyi-group paling redha and pasrah sebab byk kalah..hehe)
-kata2 semangat, antaranyer, aim kite bukanlah 5 atau A bile study, tp yg penting kesungguhan kite dalam berusaha, sebab Allah x tgk pada result, tp pada usahanya. (aku suka ayat nih!!)
-makan makanan yg best2!! (sampai sempat tapao bwk balik =P)
-yang paling penting : Kasih sayang Allah tuh sendiri..InsyaAllah
-byk lagi sbenarnyer.. x terlist..
Kakak2 kuzmin, kakak2 kahov, kakak2 Yugo, kakak2 MAI, TERIMA KASIH!!!


Huh, nak tambah lg, jgn sesekali bersangka buruk ngan Allah, sebab Allah lebih mengetahui!





huh, jgn terkejut. tu Iman, muslimah russian. Alhamdullilah!



My beloved usrahmate




main bola beracun

Groupmate pasrah n redha ngn kekalahan...lol =P

Birthday girls for May, sempat gak kitorng sambut..hehe




KAMI kawan sejati~



p/s post kali ni cm serabut ckit, sori.. nak exam la. Doakan yang terbaik utk saye!!

7 comments:

cahayakegiranganku said...

salam adik sygku!!!
hehe..alhamdulillah...akk hepy bace entry nih...alhamdulillah ALLAH bg peluang kita utk merasakn KASIH SYG yg terbias dlm hati kita kerana keterikatan akidah itu.

betul tuh, tak semestinya bila kita dok stad sorg2, betul2 masuk. n tak semestinya kita akan cncentrate stad almost the tyme kn? huhu... akk pon selalu jer hadapi konflik mcm nih. tp insyaALLAH, DIA akan kurniakan masa yg sgt2 berkualiti utk kita guna utk stad tuh =)

sangka baek ngn ALLAH..cube tgk surah ar Rahman. dari smlm, usrah akk cte kultim pasal kasih syg. pastuh, surah ar Rahman, ckp psl kasih syg ALLAH lagi. cube tgk ayat 29-31, ALLAH itu takkn berenti mmberikn perhatian pada kita! tp kita???sejauh mana perhatian kita pada ALLAH?
huhu..renungkn yek dik syg..
akk syg awak! hhuu...hmm, stad elok2 yek..=) tawakkal padaNYA..

Anonymous said...

salam cik aimi~
saya seronok awak seronok~
grup 3 mmg best~(tiada unsur assabiyyah di sini)
we came untuk mendapatkan redha allah dlm berukhuwwah, dan insyaAllah itu yang akan kita dapat..
sentiasa mendoakan korg sume berjaya dlm exam~

i.am.me said...

to kak farahin and kak nad, tq so much!! baik, akan sye ingt itu InsyaAllah..selamat maju jayer pade anda2 sumer jugak. sayang korang lbey ckit..hehe

K said...

wah! so jeles~ doakan daku disini yek! And, all the best for exam.. Doa bnyk2 moga Allah mudahkn urusan.. *wink*

i.am.me said...

Amin~~ tq, insyaAllah, kite same2 b'jaya!! gambate!!!

pinkbloomer said...

hahaha.tu la,xprihatin psl sy!*ekeke.neway,riang ria kuzmin was fun!

i.am.me said...

x prihatin la.. xder gmbar la... byk songeh..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.