Thursday, August 12, 2010

"krikk...krikk.."

Ramadhan datang lagi! Kali ni aku sempat berpuasa selama 2 minggu lebih di Malaysia, bersama family..juga bermakna 2 minggu ni bersahur dengan masakan ibu, 2 minggu berpuasa sambil tgk iklan makanan yang sedap2 kat tv, 2 minggu meredah Bazaar Ramadhan yang x pernah mengecewakan, dan 2 minggu ni jugak bertarawikh bersama makcik2 kat taman perumahan aku nih...

Kembali ke tahun lepas......

"Aimi! Bangun2", kejut roommate aku untuk sahur..nak harap bangun sendiri tu mmg jauh sekali..hukhuk =(

"#$%^!!#@,*&!%$!#**@?!",beberapa perkataan yang tersasul keluar ketika berurusan dengan dekanat dan moslanka....menyebabkan kurang sedikit pahala puasa pada hari tersebut.

"Fuh! handsome la mamat rusia tuh, yg ni pun boleh tahan gak" actually yang ni jarang2 berlaku..just nak sedapkan cerita..hehe

"Masak untuk berapa orang tuh?" Saje masak banyak2, untuk 2..3.. kali makan.(da lepas ni jgn tanye lagi =P )

"Kau lah jadi..kau lah"..berebut nak taknak jadi imam untuk solat tarawikh.. (Siapa sangka, di Moscow ni macam2 kita belajar.. Sampai boleh mengimamkan orang tarawikh lagi..ala2 imam muda made in Moscow..ngehehe.)

"krikk... krikk..." bunyi cengkerek..OH NO!! tertinggal sahur da...


Itulah serba sedikit apa yang terjadi kepada mereka yang menyambut bulan Ramadhan luar daripada Malaysia.. (ceehh x nak ngaku..)

Selamat menyambut bulan Ramadhan, dan semoga puasa kita hari ni lebih baik daripada puasa kita yang semalam..insyaAllah..


p/s 1st time bertadarus di surau bersama ibu dan makcik2 yang lain..x sangka..seronok jugak =)


3 comments:

pinkbloomer said...

kui3..kisah org kuzmin la tuh ek. hehe. seronok! harap dpt bersama lagi nex sem! at least dok hostel sama would be fun :))

i.am.me said...

haha...kisah sape lg..of coz la..sweet3 =)

btul3, together2 till grad.waaah...iAllah

^__^ said...

pengkritik pertma nana..

amin

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.