Thursday, December 30, 2010

Allah cemburu

Hari tu baru dapat ilmu baru, kata seorang kakak ni, bila kita dapat sesuatu ujian, maknanya Allah sayang dan cemburu kat kita.. Bila kita sudah jauh, mungkin Allah makin rindu nak dengar suara rintihan kita, rindu nak dengar pengharapan kita pada Dia..

Hari ni, Allah cemburu pada rakan saya. Kawan saya ni baru sahaja kehilangan sesuatu barang yang sangat berguna pada dia. Dan sejarah kawan saya ni pulak, memang dia selalu diuji dengan barang2 dia hilang @ dicuri... Ya Allah, memang x dapat nak nafikan, berat ujian yang kawan aku ni dapat. lepas 1..1.. kalau aku, memang aku ngaku awal2 aku x mampu!

Kekadang aku terfikir, aku sekarang, yang sedang sibuk melayan jahiliyah, tapi orang sebelah yang terkena dugaan.. Mungkin ini satu teguran daripada Dia kepada aku.. Sama jugalah kalau aku kata begini, negara kita yang kita sayang, Malaysia ni boleh kata makin lama makin hancur dah dengan perangai manusia2 di dalamnya.. buat anak, buang anak, bunuh sana, bunuh sini, macam dah xda beza dengan negara barat, malah baik lagi mereka daripada kita.. Tapi Allah x turunkan pun ujiannya kat Malaysia (bukanlah nak minta diturunkan ujian pulak ) Tapi apabila negara jiran kita, yang selalu dilanda ujian, tsunamilah, gempa bumi lah, kalah bola lah..(oops).. Nak dikatakan memang Allah dah bagi teguran terang2, tapi kita manusia sangatlah buta, buta hati.. masih ego dengan kesenangan yang ada.. Dan paling menyedihkan, bangga dengan kesalahan yang dilakukan..

Ya Allah, ampunkanlah dosa2 kami, walaupun dalam sedar, mahupun x sedar, kami sentiasa melakukan kemungkaran, dan diri ni masih xnak berubah. Moga Kau lembutkanlah hati2 kami dalam perubahan, selamatkanlah kami dari api neraka..

Pesanan untuk diri sendiri.

T.T

dan Allah, berilah kekuatan kepada dia.. Dia sahabat yang sangat baik pada ku.

2 comments:

^__^ said...

so sweet...moga Allah bg kekuatankepada semuanya

i.am.me said...

amin =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.