Tuesday, December 7, 2010

ini hijrah aku.. hijrah kamu?

Salam maal hijrah!

Dah nak masuk 2 tahun setengah aku berhijrah ke bumi Russia ini. Pada asalnya, menanam niat yang entah apa-apa untuk ke sini... Tapi siapa sangka, di pertengahan jalan, aku diperkenalkan dan dipertemukan dengan manusia2 ini yang menarik aku ke kancah....!!!

Hahaha.. Bukanlah... Alhamdulillah, sesungguhnya Dia, Maha Pencipta segala sesuatu, yang telah mengatur segala-galanya untuk hambaNya, telah memperkenalkan aku kepada manusia-manusia ini yang mengajak aku untuk lebih dekat dan lebih mengenali Pencipta aku ni sendiri.. Hidup yang dahulunya hanya berlandaskan dunia dunia dunia forever, tapi kini aku ada sedikit sebanyak sebab untuk kenapa aku diwujudkan @ dilahirkan di dunia ini. Memang, hanya Dia juga yang tahu segala-galaNya. Siapalah sangka, aku ini, seorang wanita biasa (ceeewah da 20 la katakan~hehe), boleh sampai ke tanah asing ini, mengharungi cabaran2 yang hanya Dia tahu betapa SUSAH nyeeeee, xtau nak kata ape dah. Dan alhamdullilah masih bertahan walaupun hanya merangkak...

Selama ni kalau sambut maal hijrah, memang tiada feel langsung. Cuma sibuk nak baca doa akhir tahun dengan awal tahun..maksud pun bukannya paham sangat. Tapi semakin lama, semakin tua, semakin banyak yang aku belajar, semakin banyak perkara yang PERLU DIPRAKTIKKAN, walaupun terlupa untuk baca doa2 tersebut, tapi aku mohon agar tahun2 yang aku lalui x sia-sia..insyaAllah..( ayat nak sedapkan hati sebab x baca doa..huhuhu).


Memori 2.11.2010.20 =)



Moga Dia tetap bagi kekuatan buat kita semua!

p/s bilamana engkau terasa kawan2 yang lain seperti menjauhi, semakin jauh dan jauh, dan engkau merasa sendirian, teruskan berlari ke arah Dia, dan hari ini Dia berikan kau seorang kawan, lebih daripada yang engkau perlukan. -Sesungguhnya Dia lebih tahu -








2 comments:

^__^ said...

susunan allah memnag terbae walaupun kekadang hati nie cm nk rebel...

i.am.me said...

ehy.... mcm kenal je ayat nih..... oooo panyatna! =)

btul3!!
hanya Dia yg tahu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.