Thursday, December 23, 2010

maaf, saya bukan contoh yang baik

Assalamualaikum...

Maaf, saya bukan contoh yang baik.. Mungkin bukanlah langkah yang bijak saya dipilih untuk menjadi seorang manusia yang mengajak orang ke arah kebaikan sedangkan sendiri tidak melakukan kebaikan.

Maaf, saya bukan contoh yang baik.. Jahiliyah lama saya masih teguh terpacak dalam diri saya, dan walaupun seberapa kuat saya cuba mengatasinya, ia tetap datang dan melekat, malah lebih kuat lagi..

Maaf, saya bukan contoh yang baik.. Saya tidak mahu dijadikan salah seorang yang memburukkan nama baik agama saya sendiri dengan tindakan2 saya. Amanah yang saya pikul ini terlalu besar, terlalu berat, mungkinkah saya masih belum bersedia??

Maaf, saya bukan contoh yang baik.. Jangan buruk2kan apa yang saya cuba bawa sekarang kerana bukan ia yang mendorong saya untuk melakukan perkara2 yang saya lakukan sekarang.

Maaf, saya bukan contoh yang baik.. Maaf, atas kata2 saya jika ia mengguris hati2 anda.. tetapi saya sudah penat untuk bersabar dengan kerenah2, ragam2 yang kadang kala amat melukakan hati saya, tapi saya simpan dan simpan.. sehinggalah apabila berlakunya perkara2 begini, saya sudah hilang kesabaran. Mungkin hanya sekali, cubalah fahami pula apa perasaan yang saya alami...
Maaf, saya bukan contoh yang baik.. Jika maaf saya dapat memadamkan kembali segala perbuatan buruk saya, maka terimalah maaf saya.. Jika tidak...hanya Allah tempat segala pergantungan...

3 comments:

Anonymous said...

I can't
I can't
I can't
I can
I can

=)

budak tak emo said...

sy maafkan haha!!! anyway Allah tetap tempat pergantungan yang terbaek

i.am.me said...

anon: =(

budak hyper: true2 =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.