Saturday, March 12, 2011

dari kejahatan malam apabila telah gelap gelita

1 word - Alhamdullilah!!!

Hari ni membuatkan aku lagi jatuh cinta pada rusia!!!! (wth?!)

..........

fuhhh, bila sampai kat depan pintu rumah memang lega+penat+hongeh+pening sebabkan takut yang amat sangat... cop!... ini bukan cerita hantu! hehe

Sebabkan beberapa urusan dunia akhirat, aku kena ke hostel kawan, alone, dalam pukul 8 malam gitu.. Time nak naik metro tu ok lagi, yakin je.. Tapi bila da sampai ke tempat yang nak dituju, pelik la tiba2 ramai plak pakcik2 polis meronda2 sekitar metro.. Barulah aku teringat, rupa-rupanya malam ni malam sabtu.. Kalau kat kawasan tu, a.k.a sportivnaya, malam sabtu ni memang ada perlawanan bola.. (relax ah, main bola je kut..kecoh!).. Tunggu..tunggu...tunggu... kat sini, orang2 russian ni bila dah fanatik tu lain sikit, naik syeikh dia bukan main.. Sebab tulah, pakcik2 polis + kuda polis pun ada untuk make sure peminta2 bola fanatik ni x wat kerja2 yang bakal menghumbankan diorang ke dalam penjara.. So, kecuakan mula terbit dalam hati. Tapi reaction still control macho lagi.. confident tu perlu ye!

Lagi satu problemnye nak masuk hostel kawan ni, kena call kawan kite utk dia kuar n jemput kite, lpas tu bagi student kad kita + student kad kawan tu kat pak guard hostel.. Aku pun keluarkanlah phone aku yang canggih tuh.. Tapi, alangkah terkejutnya Milah apabila phonenya itu xde batteri.. terus dalam kepala otak memikirkan ayat2 russian nak cakap ngan pakguard nanti so that dia kasi aku masuk.. Tapi alhamdullilah, bila duk pikir2 ayat tuh, terserempaklah dengan "3 musketeer"..hehe.. kakak2 yang aku sangatlah kenalnya..(ok, ayat aku mcm haram malam ni).. So, tanpa rasa segan dan silu, trus minta diorng call kan kawan aku tuh.. Selamatlah jumpa diorang ni.. And selamatlah jugak aku x kene pape on da way nak gi tuh..dengan phone canggih yang x berfungsinya tuh.. haissyh....

Beberapa jam pun berlalu.... (cerita nak jalan balik ke rumah pulak)

Tengah pikir2 lagi, nak balik or stay je kat rumah kawan tu.. waktu pun da nak dekat pukul 10 lbih.. Tapi dengan muka confident, aku pun tekad untuk nak balik jugak.. Berangkatlah aku ke dalam kegelapan malam... Ya Allah, scary nya hanya tuhan je yang tahu.. mulut tah bape kali baca 3 Qul.. dengan dengar si anjing menyalak2 (selamatlah anjing tu x sense kecuakan aku), dengan xde 1 manusia pun kat jalan, aku pun melangkah dan melangkah.. Bila da dekat2 nak sampai metro tu barulah lega sikit sebab orang pun dah ramai...

Bila dalam metro, nak tunggu train datang (2 min 45 saat yang terlama pernah aku rasa), dengar pulak orang2 muda russian yang duk melaung2 menyanyi2.. lagi la gabra.. minta diorng jangan la datang kat aku..huhu..sebabnya diorang ni confirm mabuk + saje nak kacau2 kita ni.. Alhamdullilah diorang tu main jauh2 je, dan train pun datang... Sampai kat sokolniki dah xtakut da sebab tempat ni x bahaya sangat.. hmm Tapi memang penat la balik ni sebab adrenaline memang mencurah2, rasa nak terkeluar je jantung ni.. hmm oklah tu je..

sambungan kepada yang atas tadi...

haaa sebabnya, rusia ni menyebabkan aku buat something yang mustahil untuk aku nak buat... Tempat ni memang cikgu yang terbaik ah!! sebabkan hari ni jugak, aku berjaya memecahkan rekod diri sendiri - berjalan sorang2 di tengah malam di bumi Moscow, oowh yeah! =)

p/s sebabkan baru je tafsir surah al-falaq, tu yang jadi takut semacam dengan malam tuh..tapi Allah kan ada...huhu



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.