Wednesday, November 21, 2012

Yeay, I'm not a maniac!!

Assalamualaikum!!

Semalam (20/11/12) masa kelas psychiatry, rasa sangatlah ngantuknya, tak macam hari-hari sebelumnya.. Pusing sana, pusing sini,  tak jugak hilang-hilang ngantuk ni.. Tapi dalam ngantuk2 tu, dapat je la tangkap apa yang cikgu nak cakap.. Masa tu kami sedang berbincang tentang tajuk depression, mania, dengan apathy/abulia.. Masuklah dengan tajuk mania.. Cikgu cakap kita semua ni mesti ada talent /bakat masing-masing, dan dia pun secara randomly tanya jelah kat dalam kelas ni siapa yang ada bakat dalam anything.. Tiba-tiba seorang sahabatku ini (i know u'll read this..lol) pergi jaja nama aku dengan kata aku ada bakat fotographi.. Lepas tu dengan muka bersinat-sinar cikgu tu tanya, " So you are really good in photography? Please tell me more about it. Do you mind to show me some of your pictures now? " Adoiiii nak gugur jantung den!! Dalam hati memang dah terfikir dah nak tunjuk few pics dalam iPod, tapi  tak rasa pun cikgu ni serius nak tengok.. Memang masa tu terus terfikir yang cikgu ni nak test aku je ni.. So dengan muka agak merah (sebab malu) aku pun cakaplah aku tak ada gambar2 tu sekarang.. Dan sebenarnye.....!!!

Sebenarnya memang betul dan tepat tindakan aku!! hehehe.. Untuk nak klasifikasi orang yang ada penyakit mania, salah satu simptomnya orang ni akan suka bangga diri and cakap/tunjuk semua bakat-bakat yang dia ada.. Dalam erti kata lain - Show of.. Contoh dalam 1 pesakit ni, makcik tua, bila ditanya dengan bakat/kemahiran, dengan lajunya  dia mengaku yang dia pandai berbahasa Sepanyol, Perancis, English, Chinese, Japanese, dan banyak lagi. Lepas tu dia pandai mengait baju (tapi doktor sure yang baju tu dia beli kat kedai je pun.. lol), pandai menyanyi dan menari.. Sempatlah makcik ni buat persembahan depan doktor tu.. Memang lawak habis! Tapi mungkin kita akan terfikir kalau dah orang tanya kita jawablah kan.. Tapi dalam kes makcik ni, kira macam tak sesuailah sebenarnya cara dia nak ceritakan bakat dia.. Sampai menari-menari dalam hospital.. Dan best lagi, sebabkan doktor kena profesional, so bila makcik tu buat persembahan muka doktor tu memang ketat habis.. Terus makcik tu tanya, "Doktor tak suka ke persembahan saya?" LOL

So back to my story, ALHAMDULILLAH aku buat decision untuk tak buat apa2.. Kalau tak, habislah lepas ni aku kena label mania!!! hohoho... Plus, sebabkan sahabat aku ni tadi jual nama aku, terus hilang ngantuk dan sambunglah sesi pembelajaran aku dengan efektifnya! =P

p/s kepada orang-orang yang suka sangat nak show of tak bertempat tu, berhati-hati, anda mungkin ada penyakit mania! hehe

1 comment:

^__^ said...

haha,,.... aimi pre maniac patient.. kui2x

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.