Sunday, October 31, 2010

aku kene ketuk! grr

Apa akan berlaku jika anda simpan..simpan..simpan... pendam..pendam...pendam... masalah anda? Orang kata, anda sabar jika anda tidak menunjukkan sebarang emosi apabila diberi sebarang ujian..Apabila anda menangis, maknanya anda tidak sabar, jika anda marah maka anda tidak sabar, jika ada rakan yang kata, "sabar2.."makanya anda belum juga lagi bersabar.. Susahkan nak bersabar ni..Dan aku pun cuba untuk jadi orang yang bersabar sebab sabar tu kan separuh daripada imaaaan.. Sejak 2 menjak ni, tahun 3 fakulti perubatan memang benar2 mengajar manusia2 ni untuk bersabar. Dengan tiada masa rehatnya, keluar pagi balik malam, exam yang non-stop, lecture notes yang terbengkalai sana sini.. Nak menambahkan ketensionan ni, bila nampak ada manusia2 yang lain (rakan sebatch jugak) relax2 cool2, masih sempat main dota everyday, masih ada masa lepak2.

Entah kenapa, mungkin aku dah reach threshold aku, ada 1 hari ni dari pagi memang dah rasa lain daripada lain. Aura yang aku bawak agaknya boleh terasa sampai orang2 dalam metro pun pandang aku pelik semacam jer.. tapi aku hiraukan sebab dah lali dengan orang2 macam ni.. Aku teruskan hari aku macam biasa.. Selamatlah pada hari tu, kelas Internal Disease (ID) lain daripada yang lain. Kali ni doktor kitorang bawak kitorang sekali join dengar dia dan beberapa doktor lain berbincang untuk selesaikan masalah 1 patient ni (ala2 tengok cerita House gitu). Sememangnya, kitorang x faham 1 habuk sebab diorang semua cakap bahasa Rusia, tapi sebab x nak nampak noob sangat, kitorang pun angguk2 jela, dan lepas tu, doktor kitorang explain balik apa yang berlaku sebenarnya. Disebabkan jadual solat yang sentiasa bertukar2( semakin awal) kat sini, aku yang x berapa bijak nak take action pun terpaksa niat nak jamakkan solat sebab memang dah x sempat nak solat zohor.. So tu 1 dah tertinggal solat..lagilah mood makin teruk..

Habis segala kelas dan lecture, aku pun pulanglah secepat mungkin sebab nak solat kat rumah dengan selesa. Sssoopp saaaap ssooop saap aku menyelit2 dalam keramaian manusia2 dalam metro tu.. Tiba2 kasut aku terpijak kat orang belakang, sampai nak tertanggal. Aku berhenti sekejap nak betulkan kasut tu.. Tiba2 lagi, kepala aku diketuk (orang tu ketuk slow je, tapi sakit la jugak!) oleh seorang mamat Rusia ni dan dia jalan dengan selamba badak dia.Dengan aku yang sememangnya tgh hot haritu, tambah dengan ada orang nak cari pasal dengan aku. Dengan beraninya aku pun pergi kejar mamat tuh dan cuba untuk pukul balik dia. (Benda2 macam ni pernah je kena kat kawan2 yang lain, tapi selalunya kitorang x buat pape pun, just sumpah ranah diorang).Tapi sebabkan haritu, aku sendiri pun terkejut macam mana aku berani nak pergi kejar dia balik. Even mamat tu toleh belakang, aku boleh sound dia balik.(dalam bahasa melayulah tapi..dia pun x paham kut aku carut apa kat dia~).

On the way nak sampai rumah, aku nak tahan nangis, ingat kalau nak nangis pun sampai rumah baru la melalak x ingat dunia..tapi sebab dah x tertahan sangat (gagal lah kiranya aku nak bersabar tuh..dah sampai tahap sangat dah), sambil melintas jalan tuh mencurah2lah air mata aku ke ladang gandum.. dah macam drama kat tv plak masa tuh..hehe..Dan sesampainya rumah, selesai solat semua, minta kat Dia tenangkan hati aku.. Alhamdullilah Dia tenangkan hati aku melalui ibu aku..Tang tu jugak aku telefon ibu, cerita semua masalah2 aku.. Walaupun agak segan sebab masa telefon tu, housemate ada kat rumah..(mesti dia pelik apesal lah minah ni tiba2 melalak pulak...)tapi, lepas tuh fuhh....leganya x terkira, syukur pada Dia yang mengurniakan ketenangan untuk aku..

waa, panjangnya aku tulis... So macam tu lah antara kisahnya bila ketensionan mempengaruhi kehidupan aku di sini.. Macam2 Allah nak uji hamba Dia.. Moga ujian2 yang dia bagi aku dapat lalui dengan redha dia!

p/s thnks ibu, you are the best, and always be. love u 3 =)

1 comment:

samanosuke_04 said...

haish.. tuelaa xmaen dota.. kalo maen dota tau camne taktik2 mempertahankan diri.. ish!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.