Monday, October 11, 2010

Filet - Oh my god!! - fish

Ini kisah benar ye tuan2 puan2.. dan ini tidak lucu!

Bermulanya episod apabila aku dah kepingin sangat nak makan burger kat bumi russia ni. Malangnya memang x jumpalah daging burger ala-ala Ramli Burger tu kat sini, so aku yang bukanlah peminat filet ikan ni pun bercadang untuk beli je la.. So hampir setahun aku makan filet ikan ni dengan roti, kekadang letak salad sikit bersama tar-tar sos yang aku beli di kedai. Sekali makan memenag tak ubah macam filet-o-fish kat McD tuh. Dan breakfast aku yang sedap ni memang sentiasa jadikan hari2 aku lebih sempurna dan dapatlah aku belajar dengan happynya (sebab perut dah kenyang)..Namun, pada suatu petang yang tak berapa nak hening...tiba-tiba....

Disebalik paket mu yang berwarna putih suci itu.....

Tiba-tiba, kawan aku yang baru pulang dari kota memaklumkan suatu berita yang sungguh menyayat hati dan terus membuatkan aku pening sepanjang malam. Katanya filet ikan yang aku beli selama ni haram, sebab mengandungi шпик (cara menyebubnya adalah shpik). Apakah spik itu? aku pun x pasti.. So dengan pantasnya aku pun bukak peti ais, dan terus tengok ingredient di belakang plastik filet ikan itu. ALANGKAH TERKEJUTNYA AKU... bukan sekadar dia tulis шпик, malah шпик свиной aka lemak ba alip ba ya!! Oh tidak!!!!!


Dengan perasaan sedih bercampur geram, lantas dengan sepantas kilat aku terus buang filet ikan yang hanya tinggal 1 didalamnya..(3 lagi dah selamat dalam perut aku)..*tetiba rasa nak muntah plak*

Kenapa!!! Kenapa!!! Kenapa!!!! why??! why??! why??! pacemu?! pacemu?!pacemu?!

Kenapalah manusia2 yang bijak pandai ni nak jugak letak babi dalam filet IKAN?! Dan aku yang kurang nak cerdik ni jugak memanglah tak terfikir langsung nak baca ingredient bila kita dah sure2 benda tu ikan.. &^$%$$#%!!@*

Memang lepas daripada insiden yang malang ni, memang aku tekad nak baca semua ingredient tu betul2 before nak beli.

Den dah x sanggup dah jang ooiii!

3 comments:

samanosuke_04 said...

filet of fish xpe ade kat mcD, tapi chebureki? sapa nak ganti?

Anonymous said...

huwaaaa..sob! sob! nasib baik terbaca entry ni.dah berapa banyak aunty n family termakan benda haram ni..nilah padah tak tau baca Russian, E kod pun tak ada kat belakang tu...kalau Russia ni negara islam taklah kita termakan benda haram ni..meh doa ramai2 Russia bertukar jd negara Islam

i.am.me said...

samatpxsuke: cheburek kn ade je kt masjid, aloh!

*tu filet ikan kt ashan, kalu mcD agk2 sure ke xde bnde yg same?? renung2kn..huhu*

anonymous: amin.. itu lah, cume yg geramnye, dlm ikan pn nk tmbh babi, x cukup2 ke diorng ni nk mkn bende tuh....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.