Tuesday, May 3, 2011

banana split splits!


Assalamualaikum.. salam awal bulan Mei =)

Alhamdulillah3, harini walaupun dengan penantian yang lama, berjaya jugak aku menghabiskan test aku.. tajuk 1 lagi jumaat ni IAllah.. "friday...friday...." cukup3...

Untuk pengetahuan orang2 kampung, sekarang ni dah masuk musim bunga, atau nama glamournye spring.. Sebenarnye tempat2 lain dah lama dah masuk spring ni.. tapi disebabkan Rusia ni jauh kt area2 atas dunia ni, so lama la sikit winternye. Dan bila dah masuk spring ni, memang sedap sangatlah mata memandang. hampir semua tempat dah hijau2.. Yang bestnya pokok2 tu semua baru nak berputik, dah warna hijau dia pun macam ala-ala hijau muda gitu..I loike! Tu belum cerita dengan bunga2 tulip yang dah start nak kembang.. dengan strawberrynye bersepah2 jual kat tepi2 jalan... Dan cakap pasal strawberry ni.. teringatlah aku kepada semalam...

2 Mei, kat sini pun cutilah jugak sempena Hari Buruh.. Syok je duduk kat rumah, chillex2 gitu.. teringat ada ice cream kat peti ice (walaupun sedang batuk hampir nak kritikal).. Aku pun pergilah capai strawberry dengan pisang dan buatlah banana split... Aku ni jarang sikit kalu bab makanan ni nak share2 dengan orang..(daripada kecik lagi, x b'ubah2 ..huhu)..tapi petang yang hening tu buatkan aku terasa nak share ngn member serumah.. so aku pun scoop la extra ckit ice cream tu dalam mangkuk..

Bila mana semua kawan aku dah rasa ice cream tuh, aku pun dah rasa x sabar nak belasah, tiba2... mangkuk hikmat tu terbang depan mata aku... dan mangkuk pun bertukar jadi mangkuk belah mangkuk tertangkup! well.... dats what we said, "xdo ghozoki.. nak buek cemano!" Terpaksalah aku buat balik dengan rasa sedikit syahdu...

tempat kejadian. mangsa dan pesalah


yang terselamat



p/s terfikir2, mungkin melalui incident ni Dia nak tegur aku yang aku masih x cukup ikhlas... hmmm..


*but at least i tried..hukhuk*

1 comment:

norashikin rahmat said...

hehe.. nice post, aimi.. ada muhaabah di situ~~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.