Monday, September 26, 2011

3R

Lama dah x tengok cerita 3R kat tv3 dulu.. favourite tuh! hmm, nak cakap pasal salah satu drpd 3R tu sebenarnya - Respect..

Menghormati orang lain itu sangatlah PENTING! Bilamana terkena kat hidung sendiri, baru aku rasakan macam mana sedapnya bila orang respect kat kita.. Aku bercakap pasal sesuatu keputusan yang aku dah buat.. Dan alhamdulillah aku dikelilingi mereka yang menghormati keputusan itu.. Sesetengah masa, ada benda yang kita x boleh nak cerita kat orang lain kenapa buat tu, kenapa buat ni, boleh jadi benda tu mengaibkan seseorang, ataupun akan menyebabkan effect yang lagi besar.. So the only thing yang "mangsa" ni boleh buat hanyalah mengadu kepada Allah (sebab dia tempat sebaik2 mengadu) n harapkan apa yang dibuat tu betul, .. manakala orang2 ditepi, bagilah support, jangan cepat nak menuduh, dan yang paling penting RESPECT..






No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.