Monday, September 19, 2011

Yati

Aku ada sorang cousin ni, Yati nama dia.. masa kecik2 x sabar2 nak gi rumah dia sebab dapat main macam2 (kat rumah dia banyak mainan).. dengan mulut dia yang petah bercakap, memang tergelak2 aku n cousin2 yang lain bila dengar cerita2 dia... Tapi makin dah besar, dia da start practical, aku plak masuk MRSM, nak jumpa memang jarang2 dah...adalah kalau raya tu jer... Tapi masa aku kat Moscow ni, tiba2 je dapat message daripada dia.. tanya khabar pasal aku kat sini... tp aku amik ringan jer, diri sendiri pun tgh sibuk nak adapt dengan tempat baru lagi. so nak reply pun kekadang xde kredit, lama da baru nak reply balik.. tapi, baru aku tau rupa2nya tu lah cara dia nak berhubung dengan aku untuk kali terakhir...

2 tahun lepas, aku dapat panggilan telefon daripada abang rudin.. katanya Yati dah meninggal sebab accident motor.. Masa tuh aku ingat lagi tengah bergolek2 atas katil tu, terus aku terduduk, terdiam... sedihnya hanya Allah yang tau...

Masa dia meninggal tu, cuti summer pun dah nak dekat. so bila balik cuti sempat jugak hadirkan diri kat majlis tahlil dia.. bila jumpa dengan makcik (mak Yati), makcik terus peluk aku..Aku tau dia nak menangis tapi dia tahan, dengan senyuman dia tanya macam mana aku kat luar negara semua... tapi bila dia peluk aku tu... aku tau... aku dapat rasa..

Masa cuti baru2 ni, pergi rumah makcik nak jalan raya.. Selalunya bila nak sembahyang memang tumpang bilik kak long a.k.a bilik Yati jugak.. Sayu je bila masuk bilik tuh.. tengok gambar2 dia.. muka dia happy2 jer dalam tuh...

Yati, sorry aku xde tanya khabar kau sangat... harap kau dalam ketenangan di sana... al-fatihah.


p/s mood sedih sangat mencurah2 malam ni.... banyak sangat ketawa agaknye tadi..sigh~


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.