Sunday, September 13, 2009

Lu pikir la sendiri~

Sesetengah dari kita, apabila mengeluarkan pendapat ataupun hujah terhadap seseorang, kita tidak berfikir sebelum melakukannya.. Kita hanya menyuarakan rasa tidak puas hati kita dan sekali gus membuat kesimpulan yang mungkin tidak adil utk orang tersebut.. Sepatutnyer, kite perlu berfikir lebih luas dan fikirkan, apakah yang mungkin difikirkan oleh pihak tersebut, apa yang mereka rasakan..
Mungkin sesetgh perkara yang membuatkan kita x suka or benci, mungkin berpunca daripada diri kita sendiri. Kita yang tidak mempunyai inisiatif sendiri, malas, ingin mengambil jalan mudah dan akhirnya menyusahkan pihak tersebut. Dan akhirnya, apabila permintaan kita tidak dipenuhi ataupun keinginan kita utk sesuatu itu terjadi tidak berlaku, maka pihak tersebut dipersalahkan. Patutkah? Tidakkah itu dikira sebagai mementingkan diri sendiri? Kata Nabil, "Lu pikir la sendiri!!"
p/s post ni x bley diaplikasikan utk org2 "negara itu" yer. Mereka tu mmg xley nk wat pe dah..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.