Saturday, February 7, 2009

Its all about egypt Pt.2

Hari-3 Hari ni kami ke Foyuum pulak. Basically Foyuum ni macam kawasan kampung. Masyarakat sana memang x terdedah lagi dgan perkembangan teknologi kini. Dan yang menarik nyer, masyarakat di sini, terutamanya wanita semuanya memakai tudung labuh seperti yang ustazah2 kita pakai dan ramai orang di sana masih menunggang keldai utk memudahkan pekerjaan mereka. Di Foyuum, kami singgah sebentar di Tasik Qarun. Diceritakan bahawa Istana Raja Qarun ditenggelamkan di dlm tu kemudian terhasil la tasik.. Tasik ni mmg agak besarla..
Next stop kitorng ke Temple of Qaroun, dan kemudian ke suatu tmpat yang ader kincir air .. Kami bertolak kembali ke Kaherah dan singgah di Asfour, iaitu sebuah kilang yang menjual kristal. Dikatakan bahawa kristal Asfour ini adalah kristal yang paling berkualiti di dunia. Kepada ibuku dan kakak2 iparku, rasanyer anda semua pasti akan mengukirkan senyuman apabila saya pulang nanti.hehe..










Ahli bilik 707 di padang pasir!!





Mangsa paksaan beli bakul..haha






pemodenan vs peradaban


Perut da berbunyi. menandakan waktu untuk makan. Kami singgah di sebuah pusat beli-belah ala2 JJ atau Mid. Disebabkn skang boikot memboikot ni giat dilakukan, kami pun mematikan hasrat kami utk mkan di Mc D or KFC. Tapi sebagai ganti kami melantak ayam goreng al-Baik. Rasanyer sama macam KFC gak..ok la tuh., kat Rusia x dpt mkan ayam goreng KFC.hehe..

nikmatnyerrrrrr

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.