Sunday, June 7, 2009

J.A.U.H



Aku merasakan kekosongan,
...sayu,
...sedih,
Aku terasa jauh.......


.........JAUH..........

jauh dariNya


Dimanakah aku?
Ke mana perginya aku yang dulu?

Aku merinduiMu


Posted by Picasa

9 comments:

nazer@mubean said...

gambaq cam kat ngan lab gen chem jea...balik nnti beli dslr yeaa~ hehe

i.am.me said...

tepat skalik dong!!
jauh d sudut hati ader, tp benda lain ak kejar dulu..hehe

xpelah, korng pakat2la belikan utk burpday aku nnt =P

e.l.i.a.n.a MASTURA! said...

jauh?hmm..ubat hati ade 5!

bce quran n maknanya
solat malam
zikir
berkumpul dgn org soleh
berpuasa

tp buat bukan sekadar melakukan dgn fizikal!tp libatkan la hati jugak..hayati setiap kata2 pujian kpdNya

i.am.me said...

tq nana!

Nur Farahin Abdul Arif said...

tyme exam nih, mmg membuatkn hati kite sgt2 gersang...huhu...cepat2 topupkn iman kita dgn ape yg nan dah senaraikan th!!!!! =)

gudluck adikku!!!

Anonymous said...

assalamualaikum

*refer kpd reply eliana mastura

bole beri dalil x?
ade perkare..kalau nk d amalkn mst punya asas y kukuh..

kalau x..bid`ah pula jdnya..

ilmu tanpa amal=sia2
amal tanpa ilmu=gila

=)

harap dpt membantu..
thx..

*tajuk y manerik!

i.am.me said...

waalaikumusalam.
ni pendapat sye yer.
1.bidaah = perkara baru
2.bidaah ader yg baik and ader jugak yg buruk.
3.bidaah baik- x bercanggah dgn al-Quran and Sunnah(cth:solat terawih- bidaah jugak.)
4.bidaah buruk- vice versa.
so selagi apa yang kite buat tu x bertentangan dgn Islam, apa salahnyer.
Wallahualam

p/s ubat hati yg eliana bg tuh ader dalam lagu tombo hati (Opick). Dgr lah, best gak, ader version Jawa skali =P

Anonymous said...

assalamualaikum..

hehe..
cik aimi..
bercakap bukan sebarangan ya..
ade perkara..jangan mendahulukan akal bebanding dalil2..

nnt takut2 kita bwt syiar sndiri..
nauzubillah..x nk kn..
bile da bwt amalan sndiri..
org lain ikut..
kite bwt 'saham'

and yes..sy pn dpt tahu hal obat hati ni dr lagu tu..mmg sedap..
tp..fikir2kn..
lagu??..d jadikan hujah?
apakah asas 'ajakan' kita?

mahu jdkn kata2 bloggers sbg rujukan atau kata2 ulama`?

maaf..no offence..cume mengajak berfikir..dan mencari..
takkan selamanya mahu 'tadah'??
xnk mencari kesahihan??
sekadar mahu ikut..
andai salah??..mahu?

ok..bab bid`ah pula..
no such thing as bid`ah hasanah
dan bidah dholalah..
hm..itu ap y sy phm stakat ni la..
kne mngaji lg..

insyaAllah..nnt sy 'topupkn'
memane yg perlu ye..

*perlu ke?

jazakallah khair.

i.am.me said...

waalaikumusalam.

wahai sahabatku ananymous, sudah saya katakan pada awal itu PENDAPAT saya sahaja. And sye bknlah tulis suke suki saye. Saya bg pendapat ni sbb saya baca sendiri dari sumber yg boleh dipercayai. InsyaAllah. Mmg la saya ni x sehebat saudara/saudari dalam hal2 macam ni. At least saye cuba utk mencari. Tapi tolonglah jaga sedikit bahasa tuh yer. Kadang2, byk kes bila seseorng tuh cuba utk berubah ke arah kebaikan, tpi terberhenti sbb orng2 macam kamu nih. Rasanyer kamu kena perbaiki cara teguran anda. x sumer bley terima cara awak tuh. Mintak maaf lah saya cakap cmni.

ni lah sumbernyer.
http://mac.abc.se/~onesr/d/sdb_ml.pdf

FYI, kamu pasti ker xder 2 jenis bidaah tuh? Apa kata kamu pun jangan cakap sembarangan! tq

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.