Tuesday, June 9, 2009

Al Fatihah....

Dalam minggu nih jer byk berita kematian yang aku terima. Yang paling latest, sepupu terdekat aku pula meninggal dunia, tgh hari td (waktu Malaysia).

Aku terdiam, aku takut. Bukan sebab aku takutkan kematian tuh, tapi aku takut apa yang dah aku buat untuk Islam? Dah cukup ker ibadah aku? Dah cukup ker aku mintak ampun kat Allah atas dosa2 yang aku buat selama nih, dah sempurna ke amalan aku? KALAU esok nyawa aku pula dicabut!

Sekarang nih musim exam, 24 jam menatap buku, mengejar hal2 dunia. Sampaikan aku lupa ape tujuan utama aku di dunia nih. Bukannya markah exam yang akan aku bawa berjumpaNya. Subhannallah, manusia memang selalu leka!

Macam tu lah roda hidup, ader yang baru lahir, ada yang menemui ajal. Bagi orang2 yang telah meninggal tuh, Allah jadikan supaya kita ambil iktibar untuk diri kita sendiri, untuk kita perbetulkan balik niat dan amalan kita di dunia nih sebelum terlambat. InsyaAllah

Peringatan utk aku sendiri, keluarga, rakan2 seperjuangan dan pembaca2 sekalian.


Buat Achek and family, salam takziah buat anda sekeluarga.

2 comments:

K said...

hm...ak pon makin jauh tnpa ak sedar. hurm~

i.am.me said...

tu lah.. sama2 lah kita amik iktibar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.