Friday, November 27, 2009

emmbeeek (suare2 di embassy)

SELAMAT HARI RAYA KORBAN kepada semua muslimin muslimat!!!!!!!

Alhamdulillah, sempat lagi aku menyambut raya tahun ni. Alangkah malangnyer seperti biasela, hari jumaat ade je kelas, Biochem plak tuh, so x dpt la nak pergi sembhyng raye kat embassy tercinta... tp syukur sebab at least pergi kelas arini x sia2, cikgu aku mengajar and alhamdullilah paham! (sebabnyer the night b'4 ade takbir ckit, n adela kitorng masak ckit2... habis takbir and makan, mula ah ngantuk and terus zzzzzz.... x bukak langsung buku setebal 3cm tuh! hehe)


x seperti 18 tahun yg lepas aka sepnjg hidup aku, baru la tahun ni buat 1st time aku terasa ckit, means cam ade feel ckit la bila cakap pasal korban ni. hmm sebabnyer adelah makhluk Allah ni, ( member usrah) dia cerita kat kitorang ape sebenarnyer korban tuh, and meh la aku share ckit kat sesapa yg sudi nak amik tau~

Mesti korang pernah dgr lagu P.Ramlee yang ni "berkorban apa saja, harta atau pun nyawaaa...", (kalau nak same nyanyi lagu ni cam P.Ramlee,nyanyi sambil kembangkan hidung, sure suare akan samanye! hehe) Tapi dalam situasi aku, rasenyer 2 bende tu x terlalu bg impact sgt kat aku, harta tu maybe la.. tp yang paling aku sayang adalah MASA.

Contohnyerla kan, exam week, berderet2 ade exam, and time tu gak la ade usrah la, daurah lah.. Aduh seksanyer rase, dah la banyak lagi x study nih!! (padahal ade mase free tuh boley plak tgk movie,chatting, x ke mengong namenyer).. Hah, waktu ni lah, sebenarnyer pengorbanan, waktu yang kite mmg2 perlu, tp tang tu jugak kite gi cam majlis2 ilmu ni, (cewaaah.... tetiba cam x caye plak aku ni gi majlis2 ilmu), tp dengan niat ikhlas la, kalu sepanjng gi usrah tu dok membebel jer, dok complain jer.. wat ponek yo laa.. pahala x dpt, masa pun burn cmtu jer.

Last week, ade daurah kat MAI, 4 jam ko bayangkan, bljr 4 istilah.. (tp jgn main2, 4 istilah tu ley tukar ur life tau!), tp mase tu mmg free jer, xde pape control or exam pun... so kirenyer bukanla pengorbanan pun, sebab kita mmg free mase tuh.. tp bukanla maksudnyer sia2 plak aku gi, at least mcm2 aku dpt dgn dengar daripada suara lantang kak UMAH, berasaaaap woooo, podeh sokali!

baiklah, itu saje la ak nk share, x nk share byk2, kedekut..hehe.. salam AIDIL ADHA lg sekali n selamat menjamah daging korban!

hari raye ku dijamu dgn ni jer.. pengorbanan jugak ni..LOL =P

p/s tq kpd mereka yg hantar daging korban, terharu2..hehe

p/s dis week ade 2 control yg agak payah la..doakan yg terbaik utk den yo!!

Posted by Picasa

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.