Friday, July 1, 2011

hanya sebaris ayat

"akak,,,ni tga kering kontang ni,,nk tazkirah!!!:)) "


kata2 itu, untuk orang lain mungkin xde pape pun... tapi untuk diri ni yang mana makin hari makin lalai, jauh je rasa, bisikan hati pulak makin hari makin menjadi2, "dah la kau, nak nasihat orang , diri sendiri hancur".. yup, aku memang X LAYAK untuk diorang!!!


Memang benar, cycle tu pasti akan berulang.. bagi aku, kita menunjukkan jalan / menasihat / menegur bukan nak tunjuk kita ni pandai, hebat or alim ke hape, tapi agar orang yang kita didik tu suatu hari didik kita balik.. and memang sah dan terbukti..


Malunya rasa bila mereka sendiri merasakan keringnya rohani itu dan berusaha nak mengisinya kembali, sedangkan diri ni, yang tiap2 minggu mengusrahkan orang, tapi diri sendiri x berbuat apa2 untuk mengisi kekosongan tuh.. in fact, jauuuuh sangat melencong.. apekah?!

memang Allah itu MAHA bijak ... tatkala hati ni dah makin liat, makin dah lali dan bosan dengan "kata2 baik" orang2 lain, masa tulah, Dia sentuh hati ni dengan sebaris ayat tu.


rindunya nak berusrah dengan budak2 comel tuh...

p/s sorang member (yg dah abis exam)datang bilik dengan sejag air teh..utk kami yg sedang berjuang lagi... fyi, diri ni sgt3 appreciate for ur effort.. maybe it seems little for u, but it means something to me.. i really do... ^^

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

About Me..ek?!

My photo
moscow, Russia
Pelajar perubatan tahun 5, 1st Moscow State Medical University (MSMU), Rusia. Anak jati Negeri Sembilan. Masih lagi belajar dan belajar dan belajar dari kehidupan ni.